ΤΙ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΑΥΤΟΕΚΦΡΑΣΗ - ΣΚΕΨΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ....

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

ΩΦΕΛΙΜΙΣΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ: "ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ"

Άνθρωποι προσπαθούν για τον εαυτό τους ή για τα παιδιά τους να επέμβουν χρησιμοθηρικά σε κάτι με  σκοπό την δικιά τους ικανοποίηση. (προσέχουμε για να έχουμε είναι το μότο τους).
Ορισμένες από τις φράσεις που ακούω πολύ συχνά είναι: ο κόσμος ή το μέλλον ανήκει στα παιδιά μας, τα παιδιά μας είναι το αύριο (και το μεθαύριο), το κέντρο του κόσμου είναι τα παιδιά μας, μεριμνώ για τα παιδιά μου, προσδοκώ ένα καλύτερο βιοσιμότερο περιβάλλον για τα παιδιά μου.
Άνθρωποι που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν, να σφετεριστούν, που  "πατάνε επί πτωμάτων" - εκπρόσωποι του οπορτουνισμού, αφού ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, σύμφωνα με μία κλασική ρήση.
Προσκόλληση στο όμοιο γιατί δεν ξέρουμε πως να μεταχειριστούμε το διαφορετικό, και έτσι το φέρνουμε στα μέτρα μας, το τιθασεύουμε , το εκπολιτίζουμε, αυτή είναι η ψευτοκουλτούρα μας; Τελικά μία οχυρωματική κουλτούρα φόβου.
Μέχρι που φτάνει η κοντοφθαλμία και το μέτρο του δικού σας εγωισμού;
Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να κάνει παιδιά.
Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να μην κάνει παιδιά.
Κάθε άνθρωπος που θέλει να υπερασπίζεται το δικαίωμα της ελευθερίας του, οφείλει να σέβεται τις επιλογές του συνανθρώπου του. Γι` αυτό και κάθε συγκρητισμός είναι αδιέξοδος, καθώς οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες βίαιες συγκρούσεις, και άρα σε αποχαλίνωση και κατάλυση της επικοινωνίας.
Ας δούμε τα πράγματα αλλιώς. Δεν σκοπεύω να κάνω τον κόσμο καλύτερο για μένα ή για τα παιδιά μου, γιατί είμαι ο κόσμος, είμαι το παιδί μου, είμαι η φύση.
Τίποτα δεν θα έχει διάρκεια, εάν ότι κάνουμε δεν το κάνουμε με αγνή καρδιά, άσχετα εάν έχουμε καλή προαίρεση. Και για να εισέλθουμε  σε αυτήν την ευγενική κατάσταση και άρα να βαδίσουμε στον δρόμο της πνευματικής εξέλιξης, ξεφεύγοντας από αποχαυνωτικές ωραιοποιήσεις και ψευδοηθικολογίες, χρειαζόμαστε μία ηθική-υποστατική κατανόηση των πραγμάτων. Και τότε αγαπάμε, όχι καταναγκαστικά ή ακρωτηριασμένα αλλά ρεαλιστικά. Γινόμαστε κοινωνοί της απλότητας του είναι.

Σας παραθέτω και ένα απόσπασμα από την παράδοση των Αζτέκων του Μεξικού, για το Ιδεώδες της Αγωγής.

Άρχιζαν να τους μαθαίνουν 
πως έπρεπε να ζουν
Να σέβονται τους άλλους
Ν` αφοσιώνονται
Σ` ό,τι ήταν καλό και δίκαιο
Πως έπρεπε να αποφεύγουν το κακό,
να φεύγουν μακριά από την αδικία και τη δύναμη της.
Ν` αποφεύγουν τη διαφθορά και την πλεονεξία.
- Αντώνης Χαρατσής
  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...